Reklamationer
En reklamation indebærer følgende:
Vær opmærksom på, at en anmodning om hjælp ikke er det samme som en reklamation!
Reklamationen vedrører:
At fejlen er oprindelig og var til stede, da du modtog varen. Du skal som kunde kunne påvise dette på en konkret måde og ikke kun fremsætte skriftlige argumenter, der ikke er gyldige eller ikke kan bekræfte sagens grundlag.
Hvordan kan jeg reklamere?
Du som kunde har altid tre års reklamationsret på alle vores varer i henhold til Forbrugerkøbeloven. Reklamationsretten dækker KUN fabrikationsfejl på de varer, du har købt hos os. Vi vil besvare din henvendelse inden for 2-4 dage.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, der opstår på grund af manglende vedligeholdelse, forkert håndtering eller almindeligt slid.
Reklamationen skal indgives skriftligt inden for en rimelig tid efter, at du har bemærket eller burde have bemærket fejlen. To uger er en rimelig tid.
Inden du kontakter kundeservice via e-mail på kundeservice@uniquedreams.dk, kan du forberede dig ved at:
For at vi kan behandle din sag, er det meget vigtigt, at du sender følgende oplysninger:
- Vi har brug for et billede af din kvittering, der viser dit fulde ordrenummer.
- Vi har brug for et billede af hele produktet, hvor du også markerer eller viser, hvor skaden er.
- Vi har brug for 1-2 billeder, der viser skaderne tæt på.
Godkendt reklamation
Unique Dreams dækker returfragten for godkendte reklamationer. Bor du uden for vores normale leveringsområde (hvis du betaler for fragt ved levering eller selv afhenter produktet på vores lager), skal du selv sørge for, at det defekte produkt når os i København.
Når Unique Dreams har modtaget det reklamerede produkt tilbage og konstateret, at reklamationen er gyldig, vil Unique Dreams kompensere dig ved:
- Først og fremmest at afhjælpe fejlen.
- Dernæst at erstatte dig med et erstatningsprodukt.
- Endelig at give dig en rimelig kompensation i form af et gavekort.
Unique Dreams bestræber sig på, at dette skal ske inden for 30 dage fra modtagelsen af reklamationen, men det kan tage længere tid afhængigt af det reklamerede produkts art og producentens behandlingstid.
Generel information
Ved godkendte reklamationer leverer Unique Dreams kun igen til grundstensgrænsen / uden for døren. Kunden skal derfor selv bære den produkt, der skal udskiftes, ned, samt bære det nye produkt ind, da vi ikke bærer op/ned ved levering af produkter.
Hvis der opdages flere skader end dem, der er godkendt af Unique Dreams, forbeholder vi os ret til at afvise reklamationen. Vær derfor forsigtig, når du bærer produktet ned.
Unique Dreams forbeholder sig ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til Forbrugerkøbeloven.
I tilfælde af reklamationer følger Unique Dreams retningslinjer fra Forbrugerklagenævnet (www.forbrug.dk). Du kan også læse mere på www.forbrugerrådet.dk. I tilfælde af en tvist efterkommer Unique Dreams en afgørelse truffet af Forbrugerklagenævnet.
Garanti
Vi tilbyder 1 års garanti på alle vores produkter. Garantien dækker KUN oprindelige fabrikationsfejl og dækker derfor ikke fejl, der opstår ved eller efter en ændring af produktets funktion og udseende, såsom ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet eller for skader, der opstår efter levering af en fejlfri vare på grund af forkert behandling fra kundens side. Din kvittering fungerer som garantibevis, og ansvaret for at gemme den og kunne fremlægge den ligger hos kunden.