Leveringsvilkår
Ordrebekræftelse
Når du har foretaget din bestilling og godkendt den, sender vi en ordrebekræftelse via e-mail til dig.
Leveringsbekræftelse/Meddelelse
Vi kontakter dig så snart din ordre er ankommet til vores lager. Du modtager en SMS fra logistikafdelingen med alle oplysninger om din levering eller afhentning på lageret, afhængigt af hvad du har valgt.
Afhængigt af den leveringsmetode, du har valgt, vil du modtage meddelelse via e-mail, SMS eller telefon.
Leveringsomkostninger
For alle varer beregnes leveringsomkostningerne i kassen. Afhængigt af hvor du bor, er der zoner, vi ikke leverer til, og i så fald kan du kun vælge at afhente selv på vores lager i Stockholm.
Leveringstid
Estimeret leveringstid er 4-8 uger, men vi bestræber os altid på at levere så hurtigt som muligt. Vær venligst opmærksom på, at leveringstiden kan være individuel afhængigt af det produkt, du har bestilt, så kontroller altid den specifikke leveringstid for det produkt, du bestiller. Vi vil også gerne minde om, at leveringstiden i forbindelse med store helligdage som f.eks. jul, nytår, påske, højsæson som f.eks. sommer (juni-juli-august) kan overstige ovenstående tid, og nogle gange kan det tage op til 10-12 uger. I tilfælde af førnævnte samt midlertidige ordrer, der overstiger kapaciteten eller uventede begivenheder som f.eks. pandemi, mangel på råvarer, forsinket transport, forbeholder vi os retten til at afvige fra vores aftale om leveringstid. Vi kontakter altid vores kunder så snart produktet/ordren er modtaget på lageret og er klar til afhentning eller levering.
Levering på ønsket dato
I forbindelse med køb/bestilling noterer vi den ønskede dato og gør derefter vores bedste for at levere så tæt på som muligt, men vi understreger, at vi med dette IKKE kan garantere en præcis dato! Krav i denne forbindelse, der fremsættes senere, har derfor ingen gyldighed og vil ikke blive taget i betragtning. Der tages altid kontakt, efter at produkterne er modtaget på lageret, for at booke dag og tid. Da vi forstår, at I også kan være optaget, tager vi normalt kontakt 1-2 dage, før det er tid til levering.
Levering & Afhentning
• Hjemmelevering
Skal normalt finde sted hver dag mellem kl. 10.00 - 21.00 kun til nærmeste port, låge eller garageopkørsel. Det er vigtigt, at du har hjælp til at bære, da vores chauffør ikke kan bære.
• Afhentning på vores lager i Stockholm.
Da vi ikke har personale til stede alle dage, vil vi informere jer om dato og tidspunkt, I er velkomne til at komme og afhente.
Hvad skal man som kunde være opmærksom på ved levering:
• Hjemmelevering sker kun til nærmeste port, låge eller garageopkørsel.
• Vores personale bærer ikke op eller ind.
• Pakkerne til vores produkter er tunge, så det er vigtigt, at I er mindst 2 personer til stede, der kan bære produkterne ind.
• Sørg for, at du kan modtage leveringen, når den ankommer.
• Sørg for, at din levering kan bæres ind uden risiko for skade på varer, personer eller ejendom.
• Vær sikker på, at alt kan passere døre, passe i elevatorer osv.
Transportskader
Hvis produktet er beskadiget ved leveringstidspunktet, skal dette straks anmeldes skriftligt til vores kundeservice. For at vi kan reklamere overfor vores transportør, skal vi indgive en anmeldelse om transportskader til dem inden for 1-3 dage. Derfor er vi taknemmelige, hvis du anmelder skaden inden for denne tid. Dette gælder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor vigtigt, at du pakker ud og kontrollerer, at produktet er fejlfrit så hurtigt som muligt efter modtagelsen.
Hvis skaden er synlig, er det nemmest, hvis du anmelder dette direkte til chaufføren ved modtagelsen af forsendelsen. Husk altid at gemme emballagen, så reklamationen kan behandles korrekt.
Et produkt, der er fejlagtigt ekspederet, skal anmeldes skriftligt så hurtigt som muligt til vores kundeservice. Hvis et produkt mod forventning er fejlagtigt ekspederet eller forkert, påtager vi os at rette fejlen uden omkostninger.
Hvis du mangler et produkt eller har fået forkert produkt leveret, skal du anmelde det til vores kundeservice via e-mail inden for 1-3 dage fra den dag, du modtog din pakke. Angiv, hvilket produkt der mangler, eller hvad der er blevet forkert leveret, til vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Transportansvar
Hvis varen bliver beskadiget eller bortkommer under transporten fra os til dig, er det vi, der er ansvarlige. Ved en eventuel retur til os er det dig som kunde, der er ansvarlig for varen.
Ikke afhentet ordre
Vi forbeholder os retten til at opkræve omkostningerne ved den håndtering, der opstår ved ikke-afhentede pakker (returfragt, ekspeditionsomkostninger osv.). Derfor opkræver vi et gebyr på op til 1500 DKR, hvis en pakke/forsendelse ikke afhentes. Forsendelsen opbevares hos postombuddet i 14 dage, før den returneres til os.
Selvafhentning
Det er muligt at vælge selvafhentning på vores lager i Stockholm. Da vi ikke har personale til stede alle dage, vil vi informere jer via SMS om dato og tid, I er velkomne til at komme og afhente.
Lagring af varer
Hvis du ikke har mulighed for at modtage din levering på det aftalte leveringsdato, kan Unique Dreams opbevare dine varer uden ekstra omkostninger i maksimalt 7 arbejdsdage efter vi har informeret dig om, at din vare er ankommet til lageret. Ønsker du yderligere lagring, tilkommer der en omkostning på 300 DKR pr. dag efter den syvende lagringsdag.
Levering i forbindelse med køb af flere end én produkt
Når du som kunde har bestilt mere end én vare, har Unique Dreams ret til at levere de produkter, der først ankommer til os. Kunden har ikke ret til at opbevare produkterne hos Unique Dreams indtil alle varer er ankommet. Leveringsgebyr opkræves kun én gang, uanset antallet af leveringer, der er nødvendige for at levere alle produkter på din ordre.
Er du under 18 år?
Hvis du er under 18 år, skal du have dine forældres tilladelse til at bestille hos os!